МЕНИ


        ПОСЕТИТЕЛИ
Total online: 1
Guests: 1
Users: 0

   ЛОГИРАЊЕ

My profile    Main  Logged in as   Guest |  Group  "Guests "  RSS                             
                                                     
НАВИСТИНА ВОЛШЕБЕН И ПОСЕБЕН ЕДУКАТИВЕН ПРОЕКТ
-ВОЛШЕБНО СЕЛО-
Renoviranje zatvorenog bazena
Во согласност со авторот и координатор на овој прекрасен проект,професор Жељка Жељана Лукич Радојчич, ја имам честа да го споделам ова со вас, моите драги колеги.

 Бидејки е навистина тешко да се опише со зборови вредноста, убавината, ширината, сеопфатноста и користа од овој проект, единствено што можам е со воодушевување да ги споделам со вас линковите кои водат до повеќе информации, информации превземени од нивната страна и неколку видео записи од нивната работа.
Благодарам на колешката Жељка  што несебично понуди со нас да го сподели свието богато искуство од кое навистина имаме што да научиме.
"Учиме низ игра" се радува и гордее кога разменува искуства и соработува со своите колеги и надвор од нашата земја))
Obrazovna farma 
Deca  na ovom imanju već usvajaju  
različite nastavne i vannastavne sadržaje putem aktivnog učenja. Učenje se realizuje u prirodnim 
ambijentalnim učionicama, kao što su voćnjak, povrtnjak, njiva, livada,  prostor sa domaćim 
životinjama.
Čarobno selo je igraonica-učionica na otvorenom namenjena deci uzrasta od 5-12 godina. 
Idealna je za predškolce i mlaĎe osnovce zbog samih sadržaja koji će se na njoj nalaziti.
Ovu ambijentalnu učionicu na otvorenom će činiti:
1) Četiri drvene kućice -  četiri seoska domaćinstva
2) Letnja pozornica - Seoski trg 
3) Štandovi za radioničarski rad – Zanatski centar
4) Dva pulta sa stolicama za sedenje – Seoski predah
5) Dečji park za igru – Seosko klackalište
6) Stovarište – Seoski dućan
7) Info centar – Seosko poštarče
8) Ognjište – Seosko ognjište


Детални иформации на





 
 Које  активности чекају ваше ђаке у ЧАРОБНОМ СЕЛУ?
УЧЕЊЕ,
 али не оно обично као у школи (Сваког дана у Чаробном селу чекају га
ВИЛЕ ЧАРОБНИЦЕ (креативне учитељице, обучене за амбијентално учење) које су 
ту да пруже помоћ у савладавању свега онога што је дете можда пропустило да научи 
у школи, ситница које је заборавило или крупних чињеница које уопште није 
разумело. И не само то. ВИЛЕ ЧАРОБНИЦЕ ће се дружити са  вашим ђацима учећи 
га  вредностима нашег културног наслеђа,  еколошком понашању, сналажењу у 
простору, здравом животу у природи, другарству кроз право животно искуство.)
 ИГРА, 
али не на компјутеру где само седи (Када се  ђаци уморе од учења са
ВИЛАМА ЧАРОБНИЦМА,  онда  почиње оно што сва деца највише воле - игра. У 
шареним чаробним кућицама очекују их нови другари са којима ће се играти 
чаробних игара.  ВИЛЕ ЧАРОБНИЦЕ претвориће их у мале домаћине који ће имати 
своју кућицу, другаре укућане,  двориште, чаробне играчке и нова чаролија почиње.)
 СПОРТ,
али не било какав (А када им досади и чаробна игра са другарима, ни тада 
чаролији није крај. Након учења и игре, виле чаробнице одлазе да се одмарају, а њима 
ће друштво правити ВИЛЕЊАЦИ ЧАРОБЊАЦИ( учитељи рекреатори). Вилењаци не 
воле учење, не воле ни игру, они само воле спорт. Са њима ће уживати у пливању на 
отвореном или затвореном базену. Понекад ће заједно  играти фудбал на великом 
стадиону поред хотела у којем ће спавати, а некад  ће играти   тенис или  пецати на 
реци Топлици.  А када се сви заједно уморе, отићи ће у ТВ салу и гледати омиљене 
цртаће.)
Ако желите да ваши ђаци имају испуњен дан најкориснијим образовно-васпитним, 
едукативно-забавним и спортско-рекреативним садржајима, ово је право место за вас 
и њих.

 4. КРЕАТИВНЕ РАДИОНИЦЕ
ЕДУКАТИВНО-ЗАБАВНЕ АКТИВНОСТИ
1. Формирање имагинарних домаћинстава
Деца се деле у четири групе на основу узраста или методом случајног избора уколико су 
истог узраста. Групе бирају вођу групе који се именује за домаћина имања који извлачи 
једну од понуђене 4 картице: 
• Зелену, на којој са једне стране пише пролеће, а са друге исток, 
• Црвену, на којој са једне стране пише лето, а са друге југ,
• Жуту, на којој са једне стране пише јесен, а са друге запад и
• Белу, на којој са једне стране пише зима, са друге север.
На овај начин групе су добиле и драмску улогу у коју улазе. Саопштава им се усменим 
путем да ће бити становници "Чаробног села” које има четири домаћинства која живе у 
четири различита годишња доба и њихове дневне забавно-едукативне активности зависиће 
управо од тог годишњег доба.
Деца се упознају са својим домаћинствима где их чекају формулари са детаљним 
упутствима за тај радни дан.
Први чаробни задатак 
ЗЕЛЕНА КУЋИЦА: Домаћине, ти си газда домаћинства на истоку "Чаробног села”. Зима 
се управо завршила, а у твоје одаје уселило се радосно пролеће. Да би ти И твоји укућани 
успешно започели пролећне радове, подели улоге и задужења члановима твоје групе. 
Организујте пролећне дневне активности како замишљате да то чине породице на селу. 
Тражите помоћ добре виле која ће сваког дана боравити у нашем "Чаробном селу”!
БЕЛА КУЋИЦА: Домаћине, ти сии газда домаћинстао на северу "Чаробног села”. Зима је 
одавно закуцала на ваша врата, а не види јој се ни скори крај. Да би ти И твоји укућани 
лако дочекали пролеће, подели улоге и задужења члановима твоје групе. Организујте 
зимске дневне активности како замишљате да то чине породице на селу. Тражите помоћ 
добре виле која ће сваког дана боравити у нашем "Чаробном селу”!
ЦРВЕНА КУЋИЦА: Домаћине, ти сии газда домаћинства на југу "Чаробног села”. 
Пролеће је управо уступило место дугом топлом лету. Да би ти и твоји укућани успешно 
започели летње радове, подели улоге и задужења члановима твоје групе. Организујте 
летње дневне активности како замишљате да то чине породице на селу. Тражите помоћ 
добре виле која ће сваког дана боравити у нашем "Чаробном селу”!
ЖУТА КУЋИЦА: Домаћине, ти си газда домаћинства на западу "Чаробног села”. Лето је 
на измаку, почеле су јесење кише, а са њимаи и краћи дани. Да би ти и твоји укућани 
успешно започели јесење радове, подели улоге и задужења члановима твоје групе. 
Организујте пролећне дневне активности како замишљате да то чине породице на селу. 
Тражите помоћ добре виле која ће сваког дана боравити у нашем "Чаробном селу”!
2. Шијемо-веземо-ткамо
Други чаробни задатак СВЕ КУЋИЦЕ: Домаћице, од твоје вештине и способности зависи 
како ће кућа да изгледа, Договори се са члановима своје породице колики кућни буџет 
можете издвојити за уредјење куће. У сеоском занатском центру можете пронаћи 
различите занатлије који ти могу помоћи да твоја кућа буде другачија од осталих. Искористи њихове услуге И уз помоћ чланова своје породице направи себи удобан кутак 
за живот,
3. Оградимо-заградимо
Трећи чаробни задатак СВЕ КУЋИЦЕ: Наследниче ове куће, данас си ти организатор 
радова у твом домаћинству. Медја твог имања је обележена, па можеш да оградиш своје 
имање и на тај начин заштитиш своје домаћинство од нежељених гостију и уласка 
комшијске стоке. Договори се са члановима свог домаћинства од чега ћете направити 
ограду. Потражи помоћ сеоског тесара који је данас у "Чаробном селу”.
4. Градимо-радимо
Четврти чаробни задатак СВЕ КУЋИЦЕ: Стари домаћине-мудра главо, одавно си рад на 
имању препустио сину и унуку, али још увек ти одлучујеш о великим породичним 
пословима. Размисли, па одреди које објекте преко потребне у ово доба године, твоја 
породица мора да сагради да не би заостајала за комшијама. Предочи члановима своје 
породице шта им је данашњи задатак, па нек приону на посао да завидна заврше започето. 
Ако је теби потребно појашњење и додатно упутство, прошетај до сеоског предаха, тамо те 
чекају твоји исписници. Можда чујеш шта је појефтинило и које дрво добро трпи влагу и 
ветар. Не улаже се у кућу сваке године, треба добро промислити, а две главе увек су 
паметније од једне! 
5. Копамао-садимо –скупљамо
Пети чаробни задатак СВЕ КУЋИЦЕ: Млада наследнице својих старих, одавно си 
стасала за рад, од тебе се доста очекује. Размисли, па се договори са осталим члнаовима 
породице шта ћете сејати И садити у овом годишњем добу, а шта је стигло за убирање И 
сакупљање. Организуј рад у пољу, подели радне задатке, али не заборави да неко треба и 
да кува. Чељад ће бити гладна после напорног дана. Потруди се да се у пољу посао добро 
уради! Ако бринес да не погрешиш, данас можеш потражити највиђенијег газду "Чаробног 
села”.
6. Чистимо-украшавамо
Шести чаробни задатак СВЕ КУЋИЦЕ: Поштована мајко, најстарија женска главо, данас 
је на тебе ред да организујеш своју чељад да очисте И украсе кућу пред велику породичну 
светковину. Гости само што нису банули, а прашине , трица и кучина на сваком ћошку. 
Радило се у пољу, па се није ни стизало, али зато данас засучите рукаве па да све заблиста 
у празничном духу. Треба ту младеж организовати, ако имаш неких питања поитај на 
сеоски трг. Тамо ћеш наћи сеоску газдарицу, ону што јој је свака фронцла на месту, она ће 
ти сигурно саветима помоћи.
7. Славимо-уживамо
Седми чаробни задатак СВЕ КУЋИЦЕ: Драга породице, морамо да вас похвалимо јер сте 
успешно обавили све досадашње задатке. Лепо сте се скућили и окућили! Данас је сеоска 
светковина, па је ред да се обуче најлепша ношња и да се изадје на сеоски трг. Можете 
разгледати комшијска имања, провирити мало у њихове одаје и проценити који комшија се 
најбоље скућио И окућио, не рачунајући ваше имање, ви сте наравно најскућенији. Други 
вам нису ни до колена, али то се наглас не дивани. Имате на столу три папира са бројевима 
од 1 до 3. Задатак вам је да на, по вама најуредјеније имање, залепите број 1, а на остала 
два распоредите 2 и 3. Потом се придружите сељанима на сеоском тргу. Ваља мало и 
запевати и за појас заденути.

ЕТНОЛОШКЕ РАДИОНИЦЕ
1.дан: Сеоски живот (Обилазак пољопривредног газдинства Радојичић у циљу 
упознавања са организацијом живота и рада једног просечног сеоског домаћинства. 
Обилазак штале, овчарника, свињца, кокошињца, коша, воћњака, повртњака, ливаде, њиве, 
шуме, дворишта са украсним биљкама, магазе и шупе са пољопривредном механизацијом. 
Деца одлазе до сеоског трга унутар „Чаробног села" где добијају тимске задатке. Сваки 
тим „породица" добија одређене задатке и временски оквир за које је дужан да их тимски 
обави. Задаци су типа: пронађи грабуље у шупи и донеси их на своје имање; откини лист 
са крушкиног дрвета; пронађи у кухињи сито и донеси га и сл; Након истека времена 
добијамо победника који бирају свог представника који добија титулу „Витез Чаробног 
села". Витез има задатак да из другопласираног тима бира гласника који ће бити 
преносилац порука у Чаробном селу. Гласник има задатак да из трећепласираног тима 
изабере принцезу за витеза. Принцеза из најслабијег тима бира своју слушкињу која ће јој 
увек бити на услузи).
2.дан:  Народни обичаји  (Деца се у зависности од времена реализације упознају са 
сезонским народним обичајима: Божић, Лазарева субота, Васкрс, Видовдан, Ивањдан, 
свадбени обичаји. Након ове радионице групе извлаче радни задатак који се огледа у 
приређивању једног обичаја. Један тим ће припремати свадбу, други крштење, трећи мобу, 
а четврти обележавање једног празника. Овај задатак деца припремају у оквиру својих 
домаћинстава и он је проткан опуштеном игром и забавом кроз коју ће деца уз помоћ 
едукатора усвојити поједине народне обичаје.)
3.дан: Етно одежда и накит (Деца добијају задатак у складу са годишњим добом направе 
одежде и накит од природних материјала, попут цвећа, трава, лишћа, плодова. Израђујући  
одевне предмете и накит од  природног материјала, деца уче да везују различите 
материјале у смислене и употребљиве целине.
4.дан:  Потрага за свитком (Деца на овој радионици имају прилику да се упознају са 
елементима орјентиринга. Ово је временски најдужа и најзахтевнија радионица. Деца 
крећу испред хотела у потрагу за „свитком". У уводном делу рада упозајемо их са појмом 
„свитак" и „пергамент". Ова радионица има такмичарски карактер да би се деца 
мотивисала на пешачење од Врујаца до Струганика (5км). Имамо четири такмичарска тима 
(четири сеоска домаћинства) која крећу у лов на гласника који носи „свитак" са тајном 
поруком. На тајној поруци су појмови и тумачења везана за географске и историјске 
одреднице завичаја војводе Мишића. Тим који пронађе највише скривених гласника на 
путу од Врујаца до каменолома на Камаљу стиче право да копа благо у струганичком 
каменолому који је и крајњи циљ потраге. Након импровизованог копања и проналаска  
блага у каменолому, сви тимови аутобуским превозом одлазе у родну кућу војводе Мишића где се дели пронђено благо (слаткиши, суве шљиве, ораси и сок од зове). Остала 
три тима добијау слатку ужину као утешну награду.
5.дан: Ручни рад (Деца се демонстрирањем упознају са врстама ручног рада, материјалом 
и алатима који се при томе користе.  Потом се опредељују за њима најинтерсантнији ручни 
рад и уче елементе веза, плетења, хеклања уз надзор едукатора. (два едукатора су 
девојчице-чланице групе "Креативно детињство) 
6.дан: Заборављене игре (Деца одлазе до шуме где се упознају са различитим врстама 
дрвета, његовом тврдоћом, еластичношћу. Објашњавају им се правила појединих игара и 
начин израде средстава за те игре, као што су „машка и вириз, писак, пиљци, лук и стрела".  
Деца уз помоћ едукатора (један едукатор је дете-члан групе "Креативно детињство) 
израђују средства за заборављене игре, враћају се у школу и примењују их у игри.)
7.дан:  Етно караван (Деца се облаче у одежде направљене другог радног дана од 
природних материјала, украшавају се направљеним накитом и придружују се Еко каравану 
у циљу промоције седмодневних активности и скретања пажње локалном становништву и 
туристима о потреби очувања животне средине. Караван креће из основне школе и одлази 
до „Чаробног села" где се дешава и завршна свечаност.)


ЕКОЛОШКЕ РАДИОНИЦЕ
1.дан: Живот с природом (Деца одлазе у шуму и на ливаду где сакупљају плодове у 
зависности од годишњег доба: печурке, жир, лешник, кестен, гале,  шипурак, боровнице, 
јагоде, купине, лековито биље, али и зеље, сремуш. Деца, по повратку,  у кухињи 
„Чаробног села" уз помоћ едукатора  (један едукатор је девојчица-члан групе "Креативно 
детињство) припремају ужину: чај, освежење или салату за остале учеснике).
2.дан:  Народна метеорологија (Деца се упознају  како су људи у прошлости правили 
временску прогнозу и на тај начин планирали своје дневне активности. Упознају се са 
природним појавама и променама на биљном и животињском свету које указују какво ће 
време бити наредних дана. Активно учешће деце: посматрање природе ( небо, сунце, 
месец, облак, биљке, животиње). Након активног посматрања  природе, групе добијају 
истраживачке задатке које решавају у својим домаћинствима-играоницама. Самостално 
долазе до резултата на основу којих се некада предвиђала промена времена.
3.дан: Еко одежда и накит (Деца од понуђеног материјала за рециклажу, стварају одевне 
предмете и накит. На овај начин деца се упознају са основама рециклаже и предностима 
исте. Израђујући  одевне предмете и накит од одбаченог вештачког материјала, деца уче да 
везују различите материјале у смислене и употребљиве целине.)
4.дан: Потрага за свитком (Деца на овој радионици имају прилику да се упознају са 
елементима орјентиринга. Ово је временски најдужа и најзахтевнија радионица. Деца 
крећу испред хотела у потрагу за „свитком". У уводном делу рада упозајемо их са појмом 
„свитак" и „пергамент". Ова радионица има такмичарски карактер да би се деца 
мотивисала на пешачење од Врујаца до Струганика (5км). Имамо четири такмичарска тима 
(четири сеоска домаћинства) која крећу у лов на гласника који носи „свитак" са тајном 
поруком. На тајној поруци су појмови и тумачења везана за географске и историјске 
одреднице завичаја војводе Мишића. Тим који пронађе највише скривених гласника на 
путу од Врујаца до Струганика стиче право да копа благо у стрганичком каменолому који 
је и крајњи циљ. Након импровизованог копања и проналаска  блага у каменолому, сви 
тимови аутобуским превозом одлазе у родну кућу војводе Мишића где се дели пронадјено 
благо (слаткиши, суве шљиве, ораси и сок од зове). Остала три тима добијау слатку ужину 
као утешну награду.
5.дан:  Од жита до хлеба  (Деца са образовне фарме носе кукуруз/пшеницу у воденицу 
поточару на реку Топлицу, где се упознају са начином млевења и добијањем 
кукурузног/пшеничног брашна. По завршеном млевењу кукуруза/пшенице, деца се враћају 
на образовну фарму „Чаробно село", где уз помоћ домаћице, од донетог брашна праве 
качамак/лепиње за ужину. Укoлико се определе за кукурузно брашно од њега уз помоћ 
едукатора (један едукатор је девојчица-члан групе "Креативно детињство)  припремају 
качамак на шпорету на дрва, а ако мељу пшеницу, онда ће месити лепинје које ће пећи у 
фуруни. У оквиру ове радионице планирано је да деца мере кукуруз/пшеницу и брашно 
помоћу кантара и ваге).
6.дан: Зелени пазар – 1. група (Осликавање платнених торби  у циљу игнорисања 
пластичних кеса које  загађују  природу. Резултат ове радионице је дечијим рукама 
осликана торба за ЗЕЛЕНИ ПАЗАР коју свако дете носи кући. Деца  ће се путем 
интерактивног рада  подстицати  да се служе  овим торбама,  али и да утичу на своје 
родитеље, баке и деке да их употребљавају уместо пластичних кеса).
6.дан: Еколошки спортски риболов – 2.група (Деца се воде до шуме пољопривредног 
газдинства  Радојичић, где им се демонстрира прављење штапа за пецање, истичући 
потребу за опрезом ломљења младих изданака леске. 



NEW- International Festival 
 of Educational Movies 





Лиценца Криејтив комонс

Автор Весела B

veselabogdanovik2@gmail.com


Игриви алгоритми




MANY PROJECTS
 IN ONE PROJECT
 Created with 
5-9 year old children 
in small village Ivanjevci

-Interdisciplinary
 learning activities-


НАША ВЕБ СТРАНА
Учење преку истражување
Наши едукативни филмови


Наши едукативни филмови


Copyright
 MoonDigital © 
Сите права се задржани
Лиценца Криејтив комонс
АВТОРСКИ ПРАВА
Не смеете да го промените,
 или да го адаптирате ова дело
 за реупотреба во свои дела
(филмови, научни трудови,
публикации, медиуми...)
Секое пренесување или користење
 на содржините и идеите
без согласност на авторот
и без наведен линк до оваа страна,
подлежи на кривична одговорност
за повреда на авторски права.
Слободно може да се споделува
непроменето и да се користи како
прирачно средство за
реализација на интерни часови.
Не смее да биде користено
 како помагало за време на
 обуки и семинари
без присуство на авторот.

About Me
veselabogdanovik2@gmail.com

Our village and school

Истражување-Почва

Патување до центарот
на Земјата


-Video stories-
 

 
 
 

 

 
 
 
NEW- International Festival 
 of Educational Movies 


 

 

 



 Our village and school

 






 

NEW- International Festival 
 of Educational Movies 


 

 
Our village and school

 






Лиценца Криејтив комонс
АВТОРСКИ ПРАВА
Не смеете да го промените,
 или да го адаптирате ова дело
 за реупотреба во свои дела
(филмови, научни трудови,
публикации, медиуми...)
Секое пренесување или користење
 на содржините и идеите
без согласност на авторот 
и без наведен линк до оваа страна,
подлежи на кривична одговорност 
за повреда на авторски права.
Слободно може да се споделува
непроменето и да се користи како
прирачно средство за
реализација на интерни часови.
Не смее да биде користено
 како помагало за време на
 обуки и семинари
без присуство на авторот.

veselabogdanovik2@gmail.com









NEW- International Festival 
 of Educational Movies 



Our village and school


Total of answers: 
Total online: 1
Guests: 1
Users: 0

Copyright MoonDigital © Сите права се задржани!!! 2017